søndag den 31. januar 2016

Det lille lys jeg har

Her mit bud på en dansk tekst til de tre sidste vers.
I år kan den bruges både til kyndelmisse og søndagen før.


Mel: This little light of mine


1 Det lille lys jeg har,
     det skal skinne klart.
     Det lille lys jeg har,
     det skal skinne klart.
     Det lille lys jeg har,
     det skal skinne klart.
     Skinne klart, klart, klart,
     skinne klart.

 2 Vi har vort lys fra Gud.
     Det skal skinne klart.
     Vi har vort lys fra Gud.
     Det skal skinne klart.
     Vi har vort lys fra Gud.
     Det skal skinne klart.
     Skinne klart, klart, klart,
     skinne klart.

3 Gem ikke dit lys væk.
     Det skal skinne klart.
     Gem ikke dit lys væk.
     Det skal skinne klart.
     Gem ikke dit lys væk.
     Det skal skinne klart.
     Skinne klart, klart, klart,
     skinne klart.

4 Guds lys gir tro og håb.
     Det skal skinne klart.
     Guds lys gir tro og håb.
     Det skal skinne klart.
     Guds lys gir tro og håb.
     Det skal skinne klart.
     Skinne klart, klart, klart,
     skinne klart.

   Str. 2, 3 og 4: Karsten H. Petersen 2011

Ingen kommentarer:

Send en kommentar