torsdag den 24. september 2015

En dag er ved at være brugt - og tanker om at være lidt godhed

Her i den mørke november kan man godt være lidt træt - også arbejds træt.Men man kan også glæde sig over det meget, der er nået siden sommerens lyse nætter - ja måske siden sidste jul.
Forpligtelser og arbejde kan både give mening og være en velsignelse. Men til tider kan der også være for meget.
Nu er mine børn vokset til, men lidt mail sidst på dagen/først på natten sker dog stadig.


Mel: Flemming H. Meng 2013    Lyt   

1 En dag er ved at være brugt,
    og solen gået ned.
    Jeg ser det sker, hvor er det smukt,
    og mærker aftnens fred.

2 Lidt her, lidt der og være nær,
    jeg bærer gerne med
    og har det godt, når jeg kan vær
    som godhed i Guds sted.

3 Når børnene er lagt i seng
    og køknet ryddet op,
    da kalder arbejdet igen
    lidt mail, før det bli'r stop.

4 Jeg takker for min dagligdag
    du, Gud, der alting gi'r.
    Sæt du mig fri i dit behag,
    så glæden i mig bli'r.

    Karsten H. Petersen 2013


Ingen kommentarer:

Send en kommentar