torsdag den 23. oktober 2014

Vi takker for dagen

2014 slog jeg denne op som en mulig efterårssalme, der måske også kunne rumme allehelgens-mindedagen. Her 2015 kan jeg glæde mig over, at den bruges af FDF musik som gennemgående andagt på ugekurset her i Vejle. Alle godt 200 var til gudstjeneste hos mig i Nicolai Kirke mandag :)
og der fik jeg dejlige kommentarer.
Har været i March og lejr. Lyt på https://open.spotify.com/track/4d9mljLpu4c5NzaTTQABT6?si=xHz6RSucQHSeOi0eegYrEQ


Mel. Johannes Toftdal 2011   
 
1 Vi takker dig for dagen
    og ber en stille bøn:
    Vær du hos os i natten
    vor Herre, du Guds søn.

 
2 Lad vore tanker være
    hos dem, som vi har kær,
    og hjælp os til at bære
    den sorg, som er os nær.

 
3 Vær du hos dem, der trænger
    til nærvær nu og her
    og hjælp os, så vi handler,
    når vi kan være der.

  
4 Hjælp du os til at lære
    af vores håbløshed.
    Lad tilgivelsen være
    den nye mulighed.


5 Vi takker dig for dagen
    vor Herre, du Guds søn.
    Vi går nu ind i natten
    med troen og i bøn.

  
    
Karsten H. Petersen 2011


Ingen kommentarer:

Send en kommentar